ПРИЧИНИ
КОМП’ЮТЕРНОЇ
ЗАЛЕЖНОСТІ Жага
пригод, яку дитина може реалізувати в різних комп’ютерних
іграх. 2. Дитяча
бездоглядність, тобто батьки настільки зайняті вирішенням своїх проблем, що у
них абсолютно не вистачає часу на дитину. Такі батьки не цікавляться успіхами в
школі, почуттями і переживаннями дитини, вони не знають, чим живе їх дитина і
що вона хоче. Вони просто купили їй комп’ютер, вважаючи, що таким чином
виконали свій батьківський обов’язок. І дитина має повну свободу дій, вона
надана сама собі. 3. Постійні
сварки між батьками або особами, що їх замінюють. У таких родинах панує
емоційно-психологічне напруження. 4. Фізичне
і емоційно-психологічне насильство з боку однокласників або однолітків. 5. Розлучення
батьків також може слугувати приводом для занурення в іншу реальність, де немає
ніяких проблем. 6. Брак
спілкування з батьками, однолітками, однокласниками або просто значущими людьми
є ще однією важливою причиною. 7. Завищена
або занижена самооцінка дитини може бути поштовхом до занурення у віртуальну
реальність. Щоб хоч якось зняти це напруження, діти йдуть у віртуальний світ. 8. Дитину
не влаштовує її сім’я, а саме: ставлення батьків до неї або їх спосіб життя
(наприклад, батьки зловживають алкоголем), в таких випадках у дитини виникає
відчуття відчуження до власної родини, в результаті чого віртуальний світ
поглинає дитину з головою. Якщо в родині є жорстоке поводження з дітьми з боку
батьків, різні суворі покарання за провини або непосильні домашні навантаження,
то для дитини найкращим варіантом, щоб не бачити це насильство, стає
віртуальний світ. У новій реальності її ніхто не буде ображати, і вона завжди
зможе постояти за себе. Тут вона стає сильною і непереможною. Підлітки
і діти ще не мають необхідних психологічних механізмів захисту, отже, їхня
психічна система страждає, що виражається в появі нападів панічного страху,
тривоги, хворобливого роздратування, нічних кошмарів, нав’язливих станів. У
дітей за постійної взаємодії з комп’ютером порушується режим харчування, вони
втрачають почуття часу й можуть не спати цілодобово. Повністю трансформується
режим дня і ночі – близькі і батьки відзначають незрозумілі рухи та неспокійний
сон після ігор. У такому випадку дитина втратила контроль над віртуальною
реальністю, і тепер та контролює дитину. У цьому і полягає суть ігрової
залежності: комп’ютер починає керувати самою людино. РЕКОМЕНДАЦІЇ
З ПРОФІЛАКТИКИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ 1. Будьте
уважні: вчасно помітити і попередити появу і розвиток комп’ютерної залежності
легшее, ніж потім з нею боротися. 2. Постійно
проявляйте увагу і сприяйте розвитку інтересів і схильностей підлітка. 3. Заохочуйте
творчі задуми дитини від захоплення музикою до катання на лижах. 4. Пам’ятайте,
що комп’ютерна залежність рідше проявляється у підлітків, які займаються
спортом, тому стежте, щоб ваша дитина належний час приділяла фізичним
навантаженням. 5. Батькам
потрібно подавати особистий приклад у використанні можливостей комп’ютера: · робити акцент на застосуванні комп’ютера
у своїй роботі, · використовувати його як помічника у
спільному з дитиною досугові, творчості (комп’ютерний дизайн, моделювання та
інше), попутно прищеплюючи навички культури спілкування з сучасною технікою. 6. Культивуйте
почуття сімейної, колективної спільності. Самотність (у силу різних причин) –
привід і підстава для втечі від реального світу. 7. Коректно
використовуйте право на заборону, оскільки «заборонений плід завжди солодкий». Психолог Я.О. Рогатіна |