Понеділок, 18.06.2018, 03:17
Головна Логопедична служба Реєстрація Вхід
Нагороди "Світоча"

Новини СВІТОЧА
ПЕРШОКЛАСНИКУ 2018 [3]
Інформація для батьків, чиї діти стануть першокласниками у 2018 році.
Навчання [105]
Наукова діяльність [74]
Виховні заходи [374]
Конкурси [126]
Соціально-психологічна служба [104]

Меню сайту

Перехід на сайти:





Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Логопедична служба 
 

 

 

НЕДОЛІКИ УСНОГО МОВЛЕННЯ У ПЕРШОКЛАСНИКІВ

         Висновки щорічного вересневого обстеження сформованості мовленнєвих структур у першокласників вчителями-логопедами системи освіти за останні роки відображує пригнічуючу тенденцію до збільшення кількості дітей із мовленнєвими вадами. В тому числі зростає відсоток комлексної патології, що відображується на фонетичних процесах, лексико-граматичній будові, зв'язному мовленні, тобто структурах, якість яких зумовлює успішність навчання і розвитку дитини.

         Про яку якість навчального процесу може йти мова, якщо в де-яких класах понад 50% першокласників мають несприятливий психологопедагогічний прогноз і потребують корекційної допомоги.

         Через недостатню інформованість батьки, та й багато вчителів, єдиною мовленнєвою патологією вважають вади звуковими. І досить часто доводиться чути від батьків: «Навіщо нас запросили на консультацію? Моя дитина вимовляє всі звуки».

         Щоб успішно боротися з «ворогом», потрібно знати його «в обличчя» для вжиття своєчасних корекційних заходів. І, якщо вчитель зможе від самого початку навчального шляху направити батьків до спеціаліста, дитина буде позбавлена виникнення патологій та труднощів розвитку, а педагог матиме змогу будувати «будинок» знань на повноцінному фундаменті.

         Недоліки сформованості усного мовлення в учнів загальноосвітніх шкіл виявляються у фонетичному, фонетико-фонематичному та загальному (нерізко вираженому та ΙΙΙ  рівня) недорозвиненні мовлення.

         Фонетичне недорозвинення – спотворення артикуляційного устрою звука з цілою фонетико-смисловою функцією. Це т.з. «косметичний» дефект, який спричиняє вторинні порушення писемного мовлення. Але досить часто такі діти стають об'єктами кепкування, у них формкється комплекс неповноцінності із різними негативними наслідками: замнутість, зниження самооцінки, негативізм, агресивність.

         У дітей із фонетико-фонематичними недорозвиненням звуковимова порушена за типом заміни звуків, нерідкими є заміни на спостворений мовленнєвий еквівалент. В цьому разі страждають фонематичні процеси: слухове сприйняття і диференціювання мовленнєвих звуків. Необхідно зазначити, що неспроможність розрізнення стосується не тільки звуків, що страждають у вимові, але й звуків, що вимовляються правильно. Таким дітям складно розрізняти тверді та м'які, дзінкі і глухі приголосні, африкати між собою та із собою та із свистячими та шиплячими приголосними, а також голосні Ι та ΙΙ рядів. Схоже відчуття можна пізнати самому, якщо спробувати повторити слово незнайомою іноземною мовою. Ми не зможемо цього зробити, доки не доберемо рідні звукові еквіваленти. Несформованість фонематичних процесів призводить до неправильного формування мовленнєвого аналізу та синтезу на рівні звуко-складової структури слова, що виглядає як невміння сказати слово, що складається із звуків, що вимовляються правильно: дитина пропонує, вставляє зайві, замінює, переставляє звуки та склади. Вади фонематичних процесів можуть бути і як самостійна патологія у дитини з первісно якісною, або вже відкорегованою звуковимовою. Такий стан – пряма загроза формування повноційнного пмсбмового мовлення. Всі ці помилки будуть притаманні читанню і письму.

 

     Загальне недорозвинення мовлення (нерізко виражене або ΙΙΙ рівня):

·        звуковимова сформована, або спотворена за будь-яким типом;

·        неякісні фонематичні процеси;

·        мовленнєвий аналіз та синтез порушені як на рівні звука, складу і слова, так і на рівні фрази;

·        страждає лексична будова: оптимальний відбір словника та адекватне використання слів;

·        ускладнені зміни слів за граматичними категоріями та оформлення фрази. Фраза – елементарна, малопоширена, часто агроматична;

·        розвиток зв'язного мовлення не відповідає віку.

Діти із ЗНМ – особливо складний педагогічний контингент.

Таким чином, потрібно уявляти, що така картина – це не проста неуважність, відвертання, уваги, грайливість – це порушення, яке потребує логопедичної корекції.            

 

   

Дидактичні ігри та вправи

Гордість 2016-2017 н.р.

Пошук

Перехід на сайти:

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту

Відділ освіти, молоді та спорту Вільнянської РДА

Вільнянська райдержадміністрація

Запорізька облдержадміністрація

Департамент освіти і науки Запорізької облдержадміністрації

Запорізька область.ІСУО

Курс ШКОЛА

ЗОІППО

Інформатика та інформаційні технології в освіті. Кафедра ЗОІППО

ЗапоВікі (нова)

Методичний портал (статті) на ЗапоВікі

Віртуальні РМО вчителів району на новій ЗапоВікі

Школа сучасних знань

Спільнота Moodle

Юний програміст

Методичний портал

Дошкільний навчальний заклад №6 "Дзвіночок"

Електронна реєстрація в ДНЗ

Телеканал УТ-1

Острів ЗНАНЬ

Погода у Вільнянську


Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Архів записів

Вільнянська гімназія "Світоч". Адміністратор сайту Михайленко Н.І. © 2018 Створити безкоштовний сайт на uCoz